İç Kontrol Birimi

  Görevleri

  • Genel Müdürlükte İç Kontrol Sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması, izlenmesi ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak ve harcama birimlerinde yapılacak çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
  • Genel Müdürlüğün İç Kontrol Sistemi Değerlendirme Raporunu hazırlamak.
  • Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çalışmalarını yürütmek, izlemesini yaparak Üst Yöneticiye raporlamak ve ilgili bakanlığa göndermek.
  • Risk Strateji Belgesini hazırlamak, revize etmek ve Üst Yöneticinin onayına sunmak.
  • İç Kontrol Sistemi ve Risk Yönetiminin kurulması, izlenmesi ve raporlanmasına yönelik toplantılar yapmak, harcama birimlerine eğitim vermek, rehberlik ve danışmanlık yapmak.
  • Ön mali kontrol görevini yürütmek.
  • İç ve dış denetim raporlarını izlemek, dış denetim faaliyetlerinin sekretarya hizmetlerini yürütmek.
  • Mali konularla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
  • Mevzuatın öngördüğü ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer işleri yapmak.