TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MERKEZ TEŞKİLATI KURULUŞU İLE
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI HAKKINDA GENELGE
Genelge No: 2025/5
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Kuruluş ve görev
MADDE 16: (1) Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 484 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g) bendinde, 5018 sayılı Kanun ve 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 15 inci maddesinde yazılı görevler ile Genel Müdür tarafından verilecek benzeri görevleri Başkanın belirleyeceği iş bölümü esasına dayalı olarak, uyum içerisinde zamanında ve mevzuata uygun yürütmek üzere aşağıda belirtilen şube müdürlükleri ve birimlerden oluşur. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı doğrudan Genel Müdüre bağlı bir danışma birimidir.
a) Personel ve Koordinasyon Şube Müdürlüğü
b) Stratejik Yönetim ve Planlama Birimi
c) Yönetim Bilgi Sistemleri Şube Müdürlüğü
ç) Kalite Yönetim Şube Müdürlüğü
d) Protokol Düzenleme ve Değerlendirme Şube Müdürlüğü
e) Bütçe, Kesin Hesap ve Raporlama Birimi
f) İç Kontrol Birimi
Personel ve Koordinasyon Şube Müdürlüğü
MADDE 17:(1) Personel ve Koordinasyon Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) TBMM’den ve Bakanlıktan Genel Müdürlüğe intikal ettirilen yazılı ve sözlü soru önergeleri, araştırma, soruşturma ve gündem dışı görüşme konuları ile Milletvekillerinin taleplerini cevaplandırmak.
b) Başkanlığa ait genelge ve iç talimatları hazırlamak, ilgili birimlere duyurmak.
c) Başkanlık yapısında oluşacak değişiklikler, birim oluşturulması ve kaldırılması çalışmalarını koordine etmek, yazışmaları yürütmek.
ç) Başkanlığın ihtiyacı olan demirbaş ve sarf malzemelerini temin etmek, satın almak ve başkanlıkça yapılan tüm satın alım işlemlerine ilişkin tahakkuk işlemlerini yapmak.
d) Başkanlık taşınır kayıtlarını tutmak ve kontrol etmek.
e) Başkanlık tahakkuk iş ve işlemlerini yürütmek.
f) Başkanlık ve alt birimlerinin amir/sorumlularındaki değişiklikler ile Başkanlık personelinin; Başkanlığın hangi biriminde görevli olduğuna dair bilgilerin, kullandığı izinlere dair bilgilerin ve sendika bilgilerinin Yönetim Bilgi Sistemine girişlerini yapmak.
g) Başkanlık personelinin geçici ve sürekli görev yolluklarıyla ilgili işlemleri yapmak.
ğ) Evrak, yazışma, koordinasyon ve birim arşivi iş ve işlemlerini yürütmek.
h) Başkanlık personelinin izinlerini ve sendikal bilgilerini Yönetim Bilgi Sistemine işlemek.
ı) Başkanlık personelinin göreve başlama ve görevden ayrılmalarına dair yazışmaları yapmak.
i) Mevzuatın öngördüğü ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer işleri yapmak.
Stratejik Yönetim ve Planlama Birimi
MADDE 18:(1) Stratejik Yönetim ve Planlama Biriminin görevleri şunlardır:
a) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve Cumhurbaşkanınca belirlenen program ve politikalar çerçevesinde idarenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
b) Stratejik planın hazırlanması, uygulanması, izlenmesi raporlanmasına ilişkin iş ve işlemleri koordine etmek.
c) Genel Müdürlük Strateji Geliştirme Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek.
ç) Performans programının hazırlanması, izlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlanmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
d) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak.
e) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak.
f) Kalkınma Planı ve Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programlarında yer alacak Genel Müdürlüğümüz ile ilgili tedbirlerin/faaliyetlerin oluşturulması, izlenmesi ve raporlanmasına ilişkin iş ve işlemleri koordine etmek.
g) Ulusal, bölgesel veya sektörel plan, strateji belgeleri ve eylem planlarında Genel Müdürlüğümüz sorumluluğunda bulunan eylemleri koordine etmek, uygulamaları izlemek.
ğ) Mevzuatın öngördüğü ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer işleri yapmak.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şube Müdürlüğü
MADDE 19:(1) Yönetim Bilgi Sistemleri Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Yönetim bilgi sisteminin kurulması ve geliştirilmesine yönelik hizmetleri yerine getirmek.
b) Yönetim bilgi sisteminde kullanılabilecek verilerin, doğru ve eksiksiz olarak ilgili harcama birimlerinden toplanarak veri tabanına kaydedilmesini sağlamak.
c) Genel Müdürlüğün yönetim, karar ve destek bilgi sistemi oluşturulması çalışmalarını yürütmek.
ç) Genel Müdürlük hizmetleri ile ilgili istatistiksel bilgi toplama ve değerlendirme çalışmaları yaparak, kurum içi ve dışı ilgili birimlere bilgi sağlamak.
d) Gereksinim duyulabilecek yeni veriler tespit etmek.
e) Harcama birimlerince kullanılan bilgi sistemleri arasında koordinasyonu sağlamak.
f) Yönetim bilgi sistemleriyle ilgili konularda eğitim ve danışmanlık hizmeti vermek.
g) Üst Yönetim toplantısının raportörlüğünü yürütmek.
ğ) Mevzuatın öngördüğü ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer işleri yapmak.
Kalite Yönetim Şube Müdürlüğü
MADDE 20:(1) Kalite Yönetim Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlüğün strateji, politika ve hedefleri doğrultusunda Kalite Yönetim Sisteminin uygunluğunu, etkinliğinin takibi ve devamlılığını sağlamak, Kalite Yönetim Sistemi kapsamında dış paydaşlara karşı Kurumu temsil etmek, iç paydaşlara rehberlik yapmak.
b) Kalite Politikasının hazırlanması, revizyonu ve yayınlanmasını sağlamak, çalışanlara duyurmak ve kurumsal kalite bilincinin yükseltilmesine öncülük etmek.
c) Kalite Koordinatörlüğünün, Kalite Kurulunun, TKGM Etik Kurulunun ve Personel Öneri Değerlendirme Kurulunun sekretaryasını yürütmek.
ç) Merkez ve taşra birimlerinde risk temelli süreç yaklaşımının benimsenmesini, uygulanmasını, kontrolünü ve sürekli iyileştirilmesini sağlamak üzere çalışmalar yürütmek.
d) Kalite Yönetim Sistemi kapsamında anlayış ve uygulama birliğini sağlamak için gerekli bilgilendirmeleri yapmak, ihtiyaç duyulan eğitimleri, Tapu ve Kadastro Eğitim Müdürlüğü ile koordineli olarak planlamak ve takip etmek.
e) Kalite El Kitabı, Prosedürler, Süreçler, Talimatlar, Formlar vb. üst yönetime ait dokümanları hazırlamak ve güncelliğini takip etmek.
f) Kalite Yönetim Sistemi yıllık uygulama dilimi için Kalite Eylem Planını (KEP) hazırlamak, duyurmak ve takip etmek.
g) Genel Müdürlüğü, belgelendirme kuruluşuna karşı temsil etmek ve dış tetkiklere rehberlik etmek.
ğ) İç Tetkik faaliyetlerini planlamak, koordine etmek ve takip etmek.
h) İç ve dış tetkikler kapsamındaki düzeltici ve iyileştirici faaliyetleri ilgili birimlere duyurarak sonuçlarını takip etmek.
ı) Yönetimi Gözden Geçirme (YGG) toplantısının raportörlüğünü yapmak, alınan kararları takip etmek.
i) Kalite Yönetim Sistemi uygulamasına ilişkin tüm birimlerin Kalite Eylem Planı kapsamındaki verileri ve YGG uygulama sonuçlarını içeren yıllık faaliyet raporunu hazırlamak, yönetimin bilgisine sunmak ve birimlere duyurmak.
j) Mevzuatın öngördüğü ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer işleri yapmak.
Protokol Düzenleme ve Değerlendirme Şube Müdürlüğü
MADDE 21:(1) Protokol Düzenleme ve Değerlendirme Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Tapu ve Kadastro Verilerinin İşlenmesi ve Elektronik Ortamda Yapılacak İşlemler Hakkında Yönetmelik kapsamında veri paylaşım hizmetlerinin sekretarya ve arşiv hizmetlerini yürütmek.
b) Veri paylaşım protokolleri ile ilgili yazışmaları yapmak, imzalanan veri paylaşım protokollerinin ilgili birimlere dağıtımını yapmak.
c) Veri paylaşım protokolleri için gerektiğinde ek protokol düzenlemek.
ç) Diğer birimler tarafından yapılan iş birliği protokollerinin envanterini tutmak ve arşiv hizmetlerini yürütmek.
d) Mevzuatın öngördüğü ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer işleri yapmak.
Bütçe, Kesin Hesap ve Raporlama Birimi
MADDE 22:(1) Bütçe, Kesin Hesap ve Raporlama Biriminin görevleri şunlardır:
a) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren Genel Müdürlük bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak.
b) Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke esasları çerçevesinde, Genel Müdürlüğün Bütçe iş ve işlemlerini yürütmek.
c) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak.
ç) Harcama birimlerinden gelen nakit talep bilgilerini konsolide ederek aylık dönemler itibarıyla Hazine ve Maliye Bakanlığına göndermek.
d) Genel Müdürlük yatırım programı hazırlıklarını koordine ve konsolide etmek, uygulama sonuçlarını izlemek, değerlendirmek ve buna ilişkin raporları hazırlamak.
e) Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik gereği iş ve işlemleri yürütmek.
f) Genel Müdürlük mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek.
g) Genel Müdürlüğün, diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
ğ) Mevzuatın öngördüğü ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer işleri yapmak.
İç Kontrol Birimi
MADDE 23:(1) İç Kontrol Biriminin görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlükte İç Kontrol Sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması, izlenmesi ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak ve harcama birimlerinde yapılacak çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
b) Genel Müdürlüğün İç Kontrol Sistemi Değerlendirme Raporunu hazırlamak.
c) Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çalışmalarını yürütmek, izlemesini yaparak Üst Yöneticiye raporlamak ve ilgili bakanlığa göndermek.
ç) Risk Strateji Belgesini hazırlamak, revize etmek ve Üst Yöneticinin onayına sunmak.
d) İç Kontrol Sistemi ve Risk Yönetiminin kurulması, izlenmesi ve raporlanmasına yönelik toplantılar yapmak, harcama birimlerine eğitim vermek, rehberlik ve danışmanlık yapmak.
e) Ön mali kontrol görevini yürütmek.
f) İç ve dış denetim raporlarını izlemek, dış denetim faaliyetlerinin sekretarya hizmetlerini yürütmek.
g) Mali konularla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
ğ) Mevzuatın öngördüğü ve Daire Başkanı tarafından verilen diğer işleri yapmak.


