Yürürlüğe konulan 2025/5 Sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Merkez Teşkilatı Kuruluşu ile Görev Yetki ve Sorumlulukları Hakkında Genelge ile Arşiv Dairesi başkanlığı altında Taşra Arşivleri Birimi kuruldu.
Birimin görevleri arasında Tapu Envanter Defterine ilişkin düzenlemeleri yapmak, Tapu Sicili Tüzüğü gereği ciltlenmesi gereken defter ve belgeler konusunda gerekli düzenlemeleri yapmak, Tablo Mahzen Defterlerine ilişkin düzenlemeleri yapmak, Merkez, taşra ve yurt dışı birimleri, mahkemeler, kamu kurum ve kuruluşları ile diğer ilgililerin pafta ve teknik belge örneği taleplerini karşılamak veya yazışmalarını yapmak, Tapu müdürlüklerinin ve kadastro müdürlüklerinin arşivlerinin dijital dönüşümüne 29/57 ilişkin projeleri yapmak, Teknik belgelerin fiziki ve elektronik ortamda arşivlenmesine ilişkin standartları belirlemek gibi görevler bulunuyor.
Arşiv Dairesi Başkanlığı Taşra Arşivleri Birimi Kuruldu

05/12/2025

