sss ( Personel Daire Başkanlığı )

Kurumunuza atanmak istiyorum. Nasıl bir yol izlemem gerekir?

Body

Kurumumuzda kadrolu, sözleşmeli veya daimi işçi-memur pozisyonlarında görevlendirilebilmek için öncelikli olarak Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen sınavlarda başarı göstermeniz gerekmekte olup, Kurumumuz da dâhil olmak üzere tüm kamu personeli alım ilanları, Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığının (kamuilan.sbb.gov.tr) web sayfasında yayımlanmaktadır. Yine gerek KPSS gerekse EKPSS merkezi yerleştirmeleri ise ÖSYM tarafından gerçekleştirilmektedir.

Kurumumuz ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlarına atanabilmek için, söz konusu ilanların takip edilerek, ilanlarda belirtilen şartların taşınması halinde, ilanda belirtilen takvime uygun olarak başvuru yapılması gerekmektedir.

sss kategori

e- Devletten veya üniversitelerin sitesinden alınan Mezuniyet Belgesine göre intibak yapılır mı?

Body

Kurum personelinin intibak işlemleri, 142 sayılı Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği gereğince ilgililerin mezun oldukları okullar tarafından verilen diploma veya onaylı geçici mezuniyet belgesi ile yapılmaktadır.

Arkadaşımla aynı durumdayız arkadaşımın neden derece/kademesi benden daha önde?

Body

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36/A-12/d maddesinde "Memuriyette iken veya memuriyetten ayrılarak (87 nci maddeye tâbi kurumlarda çalışanlar dahil) üst öğrenimi bitirenler, aynı üst öğrenimi tahsile ara vermeden başlayan ve normal süresi içinde bitirdikten sonra memuriyete giren emsallerinin ulaştıkları derece ve kademeyi aşmamak kaydıyla, bitirdikleri üst öğrenimin giriş derece ve kademesine memuriyette geçirdikleri başarılı hizmet sürelerinin tamamı her yıl bir kademe, her üç yıl bir derece hesabıyla ilave edilmek suretiyle bulunacak derece ve kademeye yükseltilirler" hükmünce değerlendirilmektedir.

Başka Kuruma geçiş yapmak istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim?

Body

Kurumlar arası geçiş yapmak isteyen memur, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 74 üncü maddesi hükümlerine göre geçmek istediği kuruma başvurur. İlgili kurumun Genel Müdürlüğümüze göndereceği muvafakat talebi değerlendirilir. Olumlu cevap verilmesi durumunda ilgili kurumca personelin ataması yapılabilir.

Hususi damgalı pasaport almak için ne yapmalıyım?

Body
  • Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü/Personel Dairesi Başkanlığı/Formlar kısmında yer alan “Hususi Damgalı (Yeşil) Pasaport Talep Formu” doldurularak merkez birimlerde görev yapan personel için Personel Dairesi Başkanlığına, taşra birimlerinde görev yapan personel için Bölge Müdürlüklerine onaylatılması gerekmektedir.
  • Kurumumuzdan emekli olarak veya istifa ederek ayrılan tüm personelin hususi damgalı (yeşil) pasaport talepleri için ilgili personelin EBYS üzerinden birim üst yazısı ile Personel Dairesi Başkanlığına müracaat etmesi gerekmektedir.

Kurum kimlik kartımı kaybettim. Ne yapmam gerekir?

Body

Dilekçeniz ile birlikte Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü/Personel Dairesi Başkanlığı/Formlar kısmında yer alan “Kayıp Kurum Kimlik Kartı Bildirim Formu” doldurularak (formda dikkat edilmesi gereken husus kimlik seri numarası yazılmalı, bilinmiyor ise Başkanlık/Yazı İşleri Şube Müdürlüğü personelinden bilgi alınmalı, kayıp yeri olarak il adı mutlaka belirtilmeli, imza/tarih kısımları kesinlikle boş bırakılmamalı) EBYS üzerinden birim üst yazısı ile Personel Dairesi Başkanlığına gönderilmesi gerekmektedir.

Kurum kimlik kartı çıkartmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Body
  • Personel kimlik kartı basımında ilgili personelin Yönetim Bilgi Sistemindeki özlük bilgileri ve fotoğrafı kullanılmakta olup personelin öncelikle Yönetim Bilgi Sistemindeki özlük bilgilerinin doğruluğunu tespit etmesi ve 2019/9 sayılı Personel İşlemleri Genelgesinin 11 inci maddesinin birinci fıkrasına göre güncellemesi, kimlik kartı talebini görev yaptığı Müdürlüğe iletmesi ve EBYS üzerinden birim üst yazısı ile Personel Dairesi Başkanlığına talebini göndermesi gerekmektedir.
  • Personel kimlik kartı basımında kullanılmakta olan fotoğrafın 2019/9 sayılı Personel İşlemleri Genelgesinin 11 inci maddesinin ikinci fıkrasına uygun olmalıdır.

Personel kimlik kartı basımında ilgili personelin Yönetim Bilgi Sistemindeki özlük bilgileri esas alınmaktadır.

Aday memurun asaleti nasıl tasdik edilir?

Body

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 54 üncü maddesinde "Aday olarak atanmış Devlet memurunun adaylık süresi bir yıldan az iki yıldan çok olamaz ve bu süre içinde aday memurun başka kurumlara nakli yapılamaz." hükmü yer almaktadır. Aynı Kanunun 55 inci maddesinde ise; "Aday olarak atanan memurların önce bütün memurların ortak vasıfları ile ilgili temel eğitime, bilahare sınıfları ile ilgili hazırlayıcı eğitime ve staja tabi tutulmaları, Devlet Memuru olarak atanabilmeleri için başarılı olmaları halinde anılan Kanunun 58. maddesi gereğince disiplin amirinin teklifi üzerine Genel Müdürlüğümüz tarafından asalet tasdik edilmektedir.