Başvuru anında sürekli hata mesajı alan kişiler ne yapmalıdırlar?

  • For Foreigner’de taşınmaz sahibi olan kişi/tüzel kişinin adının hatalı yazılması nedeni ile ise o kişinin Tapuda kayıtlı olan isminin tam olarak sisteme girilmemesi nedeniyle hata vermektedir. Kişinin pasaport ismini tam olarak girilmesi sorunu çözmeyebilir. Taşınmaza ait Tapu belgesindeki malik isminin noktasına, boşluğuna dikkat ederek giriş yapılması gerekmektedir.
  • Taşınmazda daha önceden başvuru olduğu yönünde hata mesajı alınması halinde, varsa önceki talebin yine web tapu üzerinden iptalinin yapılması, sonrasında başvurunun yapılması gerekmektedir.
  • Veya başvuruda bulunmaya çalışılan taşınmaz için başka bir kişiye yetki vermiş ise yetki kaldırarak başvuruda bulunulması gerekmektedir.
  • Taşınmaz üzerinde öncesi değerleme raporu düzenlettirilmiş ve bu rapora ait itirazda bulunulmuş ise ve yapılan itiraza değerleme firmasınca sistem üzerinden dönüş yapılmaması halinde yine hata verecektir. İlgili kişi tarafından raporu düzenleyen firma ile iletişime geçilerek sürecin tamamlanması talep edilmelidir.
  • Bütün bunlara rağmen sorunun özülememesi veya anlaşılamaması halinde webservice@tkgm.gov.tr posta adresine teknik sorunun çözümlemesi için talepte bulunulması uygun olacaktır.