aaaa

ula


     webtapu.tkgm.gov.tr adresinden, webtapu üzerinden veya e-devlet üzerinden başvuru yapabilirsiniz.

 

 

     randevu.tkgm.gov.tr adresinden, e-randevu alabilirsiniz.

 

     Alo181 çağrı merkezini arayarak, telefonla randevu alabilirsiniz.

 


Aşağıda belirtilen linki tıklayarak, video yardımı ile Web Tapu üzerinden nasıl başvuru  yapılacağı bilgisine ulaşabilirsiniz.

Satış Başvurusu için;
https://www.youtube.com/watch?v=dKNMm2Hra4k

Ücretsiz tapu Kaydı
Ücretli Resmi Tapu Senedi
Resmi Tapu Kaydı Alımı için;
https://www.youtube.com/watch?v=926_LsQ4vzc

Şirket Portalı Kullanımı için;
https://www.youtube.com/watch?v=JqJ8P9dqaiU

Yabancılara Satış İşlemi için;
https://www.youtube.com/watch?v=miPoKhm8uuk
AÇIKLAMA:

Randevu taşınmaz maliki adına alınacaktır. Alo181 veya e-randevudan randevu alınması halinde, randevu gün ve saatinde taşınmaz maliki ya da temsilcisinin gerekli evraklarla birlikte başvuru birimine müracaat etmesi gerekmektedir.
Randevusuz, bizzat yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
Talebiniz işleme alındığında, işlem evraklarınızda eksiklik olması ya da evraklarınızın tam olup işlemlerinizin hazır olması durumunda SMS ile bilgilendirme yapılacaktır. Son olarak harç makbuzlarının yatırılması ve imza için randevu saati verildiğinde, aşağıdaki SMS gönderilecektir:
“Lütfen Tapu Harcı ve Döner sermaye bedelini internet üzerinden https://www.tkgm.gov.tr/e-tahsilat adresinden, yetkili  bankaların ATM lerinden ve bizzat bankalar müracaat ederek yatırdıktan sonra verilen randevu saatinde imza için müdürlüğümüzde olunuz. “
İşleme gelen bütün tarafların, HES kodu alması ve ibraz etmeleri zorunludur.
Eksiği olmayan işlemler, geliş sırası ile hazırlanmakta olup, eksik ve hatalı belgesi olan ya da diğer kurumların izin yazısı ile yapılabilen işlemler (Tarım ve Orman Müd., Belediye vs.)  bu eksiklikler giderildikten sonra hazırlanmaktadır.
 SATIŞ İÇİN GEREKLİ BELGELER
1.     TAPU SENEDİ veya TAPU BİLGİLERİ
2.     ALICI VE SATICININ NÜFUS CÜZDANLARI
3.     EMLAK BEYAN DEĞERİ
 (Belediye Emlak Servisinden alınacak)
4.     DEPREM SİGORTASI (DASK POLİÇESİ)
 (Bina, Ev, Daire ve  Apt.daki Dükkan için)
 ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR:
•    RANDEVU Alo-181 veya eRandevudan alınabilir. Başvurular webtapu dan    taşınmaz maliki veya yetkili vekili tarafından yapılabilir, Tapu Müdürlüğüne müracaatlar alınan Randevu gün ve saatinde yapılacaktır.   
•    Taraflardan işleme temsilci sıfatıyla katılan varsa, temsile ilişkin belge ibraz etmeleri gerekir (vekalet vs.).
•    Tapu müdürlüklerinde sadece işleme esas evrakların asılları ile başvuru yapılabilir. Fotokopileri ile işlem yapılması mevzuat gereği yasaktır(nüfus fotokopisi, vekaletname fotokopisi vs).
•    Okuma yazma bilmeyenler için; İşlem esnasında, Kanunda belirtilen şartları taşıyan, 2 Adet Tanık bulunması gerekmektedir.
•    Başvuru yapıldıktan sonra, işlemin hangi aşamada olduğu, işlem tamamlanmış ise harç mesajı bilgisi başvuruda bildirilen telefon numaraları sadece SMS ile bildirilecektir.

İNTİKAL İÇİN GEREKLİ BELGELER
1.    TAPU SENEDİ veya Tapu Bilgileri
2.     MİRASÇININ NÜFUS CÜZDANI
3.    VERASET İLAMI (Mahkeme veya Noterden,
(Aslı yada Tasdikli Sureti)
4.    DEPREM SİGORTASI (DASK POLİÇESİ)
(Bina, Ev, Daire ve  Aptartmandaki Dükkanlar için)
5.    Veraset İntikal Vergisi İlişiği
(İlgili Vergi Dairesinden alınacaktır.)

İNTİKAL İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME
•    Elbirliği Mülkiyet (İştirak halinde) Şeklinde İntikal İsteniyorsa Mirasçılardan birinin başvurusu yeterlidir.
•    Paylı Mülkiyet (Müşterek Mülkiyet) Şeklinde İntikal İsteniyorsa tüm mirasçıların bizzat ya da temsilcisinin işleme katılmaları gerekir.