WEBTAPU Mersis Hatası

WEBTAPU sayfasını kullanan bazı kurumsal/şirket kullanıcılarının MERSİS numaralarıyla ilgili sorun yaşandığı görülmektedir.

MERSİS hatası alan kurumsal kullanıcılar öncelikle aşağıdaki kontrolleri sağlamalıdırlar;

  1. Öncelikli olarak kurumuna ait MERSİS numarasının doğruluğunu teyit etmelidir,
  2. Sisteme giriş yapmaya çalışan kullanıcının, şirketin MERSİS’teki yetkili kullanıcısı olması gerekmektedir,

Bu iki bilgi doğru olmasına rağmen sisteme giriş yapılamıyor ise MERSİS kayıtlarında TCKN/YKN verisinin eksik olup olmadığının kontrol edilmesi gerekmektedir.

Bazen MERSİS kayıtlarında, temsilci olarak kayıtlı bulunan kişinin TCKN/YKN numarasının hatalı, eksik ya da farklı girildiği durumlarla karşılaşılmakta olup, bu sorunun giderilmesi için ilgili Ticaret Sicil Müdürlüğüne gidilerek MERSİS sicil numarasında kayıtlı temsilci TCKN/YKN numarasının doğru olarak tanımlanması gerekmektedir.

MERSİS Numarasına temsilcinin Y.K.N. / T.C.K.N. 'si doğru şekilde tanımlandıktan sonra WEBTAPU kurumsal ekranını sorunsuz olarak kullanabilecektir.