​​



Sıkça Sorulan Sorular



Sıkça Sorulan Sorular


SIKÇA SORULAN SORULAR

 

— İdari ve Mali Sorular –

 

1. TUSAGA-Aktif Sistemi’ne İlk Abonelik Nasıl Yapılır?

TUSAGA-Aktif sistemine ilk defa üye olmak isteyen kullanıcılar, www.tkgm.gov.tr adresinde “Projeler” başlığı altında “TUSAGA-Aktif” ‘e tıklayarak gelen sayfada “Abonelik İşlemleri” kutucuğunu seçerler ve gelen ekrandan “Üye Girişi” diyerek TUSAGA-Aktif İnternet Sitesi’ne ulaşırlar ve orada “Yeni Kayıt”  linkini seçerek üye olabilirler. Üyeliğin nasıl yapılacağını öğrenmek için “Abonelik İşlemleri” altında “Kullanım Rehberi”’ni seçerek “İlk defa Kayıt Olacaklar” linkinden detaylı bilgi alabilirler.

 

UYARI

 TUSAGA-Aktif Sistemine ilk abonelik sırasında Tusaga Aktif Sistemi Abonelik Sözleşmesi T.K.G.M. Harita Dairesi Başkanlığı Turan Güneş Bulvarı 648. Cad. No:53 06550 Oran Sitesi/ANKARA adresine bir hafta içinde gönderilecektir. Bir hafta içerisinde evrakların asıl nüshaları belirtilen adrese ulaştırılmadığı takdirde, evrakların asılları ulaşıncaya kadar kullanıcı kaydı dondurulacaktır.

 

 

 

2. TUSAGA-Aktif Sistemine abonelikte hangi evrakları teslim etmem gerekiyor?

TUSAGA-Aktif Sistemi’ne yeni abone olunduğunda sadece TUSAGA-Aktif Sistemi Abonelik Sözleşmesi’nden 2 (iki) nüsha teslim edilmelidir. Sözleşmenin ilk 3 sayfası paraflanır 4. Sayfası kaşelenerek ya da ad soyad yazılarak imzalanır ve T.K.G.M. Harita Dairesi Başkanlığı Turan Güneş Bulvarı 648. Cad. No:53/E 06550 Oran Sitesi/Çankaya/ANKARA adresine postalanır.

 

UYARI

Yeni data hattı eklenirken ve süre uzatma yapılırken sözleşme doldurulmasına gerek yoktur. Sadece ilk kayıt sırasında her firma ya da kurum adına bir kereye mahsus sözleşme doldurulur.

 

3. TUSAGA-Aktif Sistemi Ücretsiz Olarak İşletildiği Esnada Birden Fazla Kullanıcı Adı İle Sisteme Erişebiliyordum. Sistemin Ücretli Olarak İşletilmesine Başlamasıyla Birlikte Her Bir Kullanıcı Adı Almak İçin ayrı ayrı  “İLK ABONELİK” Ücreti Ödemem Gerekiyor mu?

 

UYARI

Birden çok kullanıcı hesabı açılması sizden ek ücret alınmasının yanı sıra sistemde mükerrer kayıt olması kabul edilmeyip her kurum kuruluşun tek bir kullanıcı adına sahip olması talep edildiğinden tespiti anında tek hesaba düşürülecektir. Lütfen her kurum ve kuruluş için tek bir kullanıcı hesabı açma konusunda dikkat ediniz.

 

Her bir kullanıcı adı için “İLK ABONELİK” ücreti alınacaktır, bununla ilgili açıklama TUSAGA-Aktif SİSTEMİ SON KULLANICI SÖZLEŞMESİ Madde 28; “KULLANICI, TUSAGA-Aktif Son Kullanıcı Sözleşmesinin imzalanması ile birlikte her bir kullanıcı adı ve şifresi tahsisi için bir defaya mahsus TUSAGA-Aktif Giriş Kayıt Ücreti (GKÜ) vermek zorundadır. GKÜ, iş bu sözleşmenin imzalanması ile birlikte bir kez alınır. Geri iadesi yoktur. Her yeni sözleşme için yeni bir GKÜ alınır.” geçmektedir.

4. Sisteme kayıt olurken kullanacağım e posta adresi önemli midir?

Sizin ile ilgili tüm iletişim süreci ağırlıklı olarak e posta üzerinden yürütülecektir. Bu yüzden düzenli olarak kullandığınız ve kuruma ait e posta kullanılması önem arz etmektedir. Kurumda geçici olarak çalışan (stajyer ya da dönemlik personel ) personellerin e postası ile üye olunduğu takdirde ilerleyen dönemlerde iletişim sorunları yaşanmaktadır. Kurumsal e posta tercih edilmektedir.

5. Ödeyeceğimiz ücrete KDV dâhil midir? Kamu kurumuyuz ödemeyi Damga Vergisi düşerek mi yapacağız?

-Evet sistemin size hesapladığı tutara KDV dâhildir.

-Hayır. Damga Vergisi Kanunu gereği kamu kurumları birbirleri ile yapılan alışverişlerde damga vergisinden muaf değildirler. Tarifede yazan ücreti eksiksiz yatıracaksınız.

 

6. TUSAGA-Aktif Abonesiyim, TUSAGA-Aktif Sisteminden Ürün Talep Edeceğimde Hangi Evrakları Teslim Etmem Gerekiyor?

İlk üyelikten sonra yapılan işlemler için (RTK, DGPS süre uzatımları ve Rinex talepleri) tekrar herhangi bir evrak göndermeniz gerekmemektedir.

7. Süre uzattığımda kullanıcı adı ve şifrem değişecek mi?

Hayır. İlk başvurunuz sonucu size gönderilen kullanıcı adı ve şifrenizi kullanarak sistemi kullanmaya devam edeceksiniz.

8. TUSAGA-Aktif Sistemine Sadece Gerçek Kişiler mi Abonelik Başvurusu Yapabilirler? 

 

T.K.G.M.

H.G.K.

LİHKAB

Üniversite

Kamu Kurumu

Belediye

Özel Sektör

TUSAGA-Aktif Sistemi’ne herhangi bir kısıtlama olmaksızın üm özel sektör ile Kamu Kurum ve Kuruluşları kayıt olabilirler. Ancak sisteme başvuran kurumu temsil eden gerçek kişinin ad soyad bilgileri olmak zorundadır. Ayrıca kayıt sırasında TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulu’nca belirlenmiş aşağıdaki 7 sektörden birinin seçilmesi gerekmektedir;

 

9. TUSAGA-Aktif Sisteminden Ürün Talebi Nasıl Yapılır?

TUSAGA-AKTİF sistemine üye olup süre uzatım (RTK ya da DGPS) ve Rinex talebi olan kullanıcılar, www.tkgm.gov.tr adresinde “Projeler” başlığı altında “TUSAGA-Aktif” ‘e tıklayarak gelen sayfada “Abonelik İşlemleri” kutucuğunu seçerler ve gelen ekrandan “Üye Girişi” diyerek TUSAGA-Aktif İnternet Sitesi’ne ulaşırlar ve orada daha önce belirlenen e posta adresi ve şifresi ile giriş yapar ve gerekli adımları takip ederek süre uzatımını ve Rinex talebini  gerçekleştirir. Süre uzatımının nasıl yapılacağını öğrenmek için “Abonelik İşlemleri” altında “Kullanım Rehberi’ni seçerek ilgili linklerden detaylı bilgi alabilirler.

 

10. TUSAGA-Aktif Sistemine Abone Olduğumda, Ödediğim Tutarın Karşılığı olarak Fatura Alabilecek miyim?

TUSAGA-Aktif Sistemi Son Kullanıcı Sözleşmesinde bu durum açıklanmıştır. “Madde 23: DÖSİM, KULLANICI’ ya sağladığı tüm ücretli hizmetleri tüzel kişilere fatura eder, gerçek kişilerden makbuz karşılığı hizmet ücretini tahsil eder.”  Bu maddeye istinaden kullanıcılara yapılan işlem sırasıyla fatura kesilip gönderilmektedir.

 Ancak acil olarak fatura almak isteyen TUSAGA-Aktif Kullanıcıları;

 

❶  444 46 77 no lu TUSAGA-Aktif numarasını arayıp “3” no’lu birimi tuşlayarak,

❷  tusagaaktif.fatura@gmail.com adresine e posta göndererek,

❸ Turan Güneş Bulvarı 648. Cad. No:53/E Oran Şehri/Çankaya/Ankara adresine gelerek

 

 

 

Faturalarını alabilirler.

11. TUSAGA-Aktif Sisteminde Kullanıcı İşlemlerini Takip Edebileceğim Bir Sistem Mevcut mudur? Ayrıca Sistemi Kullanma Süremin Ne Zaman Sona Ereceğini Görebilecek miyim?

TUSAGA-Aktif Sisteminde her bir kullanıcı kendi kullanıcı işlemlerini takip edebilecektir bunun için yapması gereken;

Sisteme e posta ve belirlenen şifre ile giriş yapıp ana ekrandaki geçmiş siparişlerden istenen işlemin sağ altında bulunan “Sipariş Detayı” kısmına tıklamaktır. Buradan önceki siparişlerinizi ve data hatlarınızın süresinin ne zaman biteceğini öğrenebilirsiniz. Ayrıca sisteme abone olunduğunda; kullanıcı adı, şifresi ve sistemden yararlanma sürelerini içeren bilgiler tarafınıza gönderilecek olan bilgilendirme elektronik postasında mevcut olacaktır.

 

12. TUSAGA-Aktif Ödemelerimi hangi yöntem ile yapabilirim?

TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulu’nun 30 Nisan 2013 tarihinde, 1 Haziran 2013 tarihinden itibaren geçerli olarak almış olduğu karar gereği sistemde kayıtlı bulunan LİHKAB ve Özel Sektör kurum ve kuruluşları ödemelerini “Banka Kartı” ya da “Kredi Kartı” ile yapacaklardır. Bu kurum ve kuruluşların ekranlarında sistem tanımlanmış olup işlemlerini tamamladıklarında sistem otomatik olarak kart ile ödeme ekranına yönlendirdiğinden ayrıca bir ödeme ya da işlem yapmalarına gerek yoktur. Üniversite, Kamu Kurumu ve Belediyeler için dekont ile ödeme işlemi devam etmektedir. Hesap bilgileri ekranda bulunmaktadır ancak görmeyenler için;

 

 

T.C.ZİRAAT BANKASI BAKANLIKLAR ŞUBESİ
Hesap No: 70385505126
IBAN No: TR510001002532070385505126

UYARI

Özel sektör ve LİHKAB kullanıcıları sisteme her hangi bir bankaya ya da kişiye ait kredi ya da banka kartı ile ödeme yapmak zorundadırlar. Ödemelerini sistem üzerinden yapmayan kullanıcıların ödemeleri işleme alınmayacak iade için dilekçe vermeleri gerekecektir.

 

 

13. Kredi Kartı ile ödeme yapmaya çalıştığımda hata veriyor?

Bu tür durumlarda aşağıdaki adımları sırasıyla uygulayınız;

1- Siparişi tamamla dedikten sonra ya da önce başka bir işle uğraşıp zaman geçirdiyseniz hatanın sebebi zaman aşımıdır oturumu kapatıp tekrar açınız,

2-  İnternet sayfanızda bulunan siparişinizi silip oturumu kapatıp açarak tekrar veriniz,

3- Aynı sipariş ekranında aynı anda birden farklı tür de sipariş var ise farklı olanları silip tek tür de sipariş veriniz,( RTK, Rinex, Koordinat siparişlerini ayrı ayrı veriniz)

4-  Hala sorun çözülmediyse ekrandaki kod hatasını not edip bankanızla irtibata geçiniz,

5- Ödeme sırasında bir sorun yaşamadınız ancak sayfanızda ödemeniz yarım kalmış gibi gözüküyor ise tusagaaktif.bilgi@gmail.com adresine kredi kartınızın son 4 rakamı ve ödeme tarihini bildiren bir e posta gönderiniz.

Tüm bu işlemlerden sonra sorun yaşamayacaksınız.

14. İnternet Sistemine dekontumu yüklemeye çalıştığımda hata veriyor?

Dekont yüklenemiyorsa aşağıdaki adımları sırasıyla uygulayınız;

1- Oturumunuzu kapatıp tekrar açınız,

2- Dekontunuzun formatının jpg olduğundan emin olunuz,

3- Yüklediğiniz resmin boyutunun 1 MB’ı geçmediğinden emin olunuz,

4- Resmin isminin sonundaki format uzantısı büyük harflerle JPEG ise küçük harflerle jpeg olarak düzeltin,

5- Tüm bunlar tamamlandığı halde sorun çözülmedi ise resmi “paint”, “paint.net” vs. benzeri bir programda açıp ismini değiştirip uygun format ve boyut ile farklı kaydediniz.

 

UYARI

TUSAGA-Aktif Yürütme Kurulu’nun 1 Haziran 2013 tarihinden itibaren geçerli olarak almış olduğu karar gereği sistemde kayıtlı bulunan LİHKAB ve Özel Sektör kurum ve kuruluşları ödemelerini “Banka Kartı” ya da “Kredi Kartı” ile yapacaklardır.

 

Tüm bu adımlardan sonra sorun çözülecektir.

 

15. Siparişimi verdikten sonra ekranda gözüken “Onay Aşamaları” ne anlama geliyor ve aşamalarda bekleme süresi ne kadar olmaktadır?

 

İdari  Onay Aşaması :

Sipariş kısmı sarı renkte olur bunun anlamı siparişiniz TUSAGA-Aktif İdari Birimine ulaşmış ve ödeme, tarih, adres bilgileri bakımından kontrolü yapılıyor demektir. Yoğunluğa bağlı olarak her hangi bir sorun olmadığı sürece maksimum 15 – 20 dakika içerisinde onay verilir.

Teknik Onay Aşaması :

Sipariş kısmı mavi renkte olur bunun anlamı siparişiniz TUSAGA-Aktif Teknik Birimine ulaşmış ve ana sisteme güncel verileriniz yükleniyor demektir. Yoğunluğa bağlı olarak her hangi bir sorun olmadığı sürece maksimum 15 – 20 dakika içerisinde onay verilir. (Yeni üyelik ve rinex taleplerinde bu süre artabilmektedir.)

Sistem Aktif Aşaması:

Sipariş kısmı turuncu renkte olur bunun anlamı işleminiz tamamlanmış sadece fatura gönderilmesi işlemi kalmış demektir. Bu süreçte sistem açık ve kullanılabilir durumdadır. Yoğunluğa bağlı olarak gün içinde fatura kesilir gönderilir. Faturaya ivedi ihtiyaç duyan kullanıcılar bakınız 8. Soru.

Faturalandı Aşaması:

Sipariş kısmı gri renkte olur bunun anlamı sistem artık tamamlanmış anlamına gelmektedir.

Hata Düzelt Aşaması:

Sipariş kısmı kırmızı renkte olur bunun anlamı siparişinizde bir sorun var demektir. Sorunun ne olduğu e postanıza gönderildiği gibi sipariş satırında “oku” yazan kısımdan da öğrenilebilir. Bu sorunu ivedi olarak çözerek işleme devam edebilirsiniz.

 

16. TUSAGA-Aktif Sistemine Abone Olduktan Sonra, Aboneliğimi Geçici Bir Süre Dondurabilecek miyim?

TUSAGA-Aktif Sistemine abone olduktan sonra, talep edilen süre içerisinde geçici süre ile dondurma ya da ara verme yapılamaz ancak süre bitiminde yeni süre uzatma işlemi yapılmadığı takdirde sistem pasif konuma gelir ve sistem pasif konumda süresiz olarak bekletilebilir. Aktif konuma getirmek için ek bir ücret ödemeden sadece istenilen zamanda süre uzatma işlemi yapılması yeterlidir.

 

17. TUSAGA-Aktif Sistemi İle İlgili Ayrıntılı Bilgiyi hangi iletişim araçlarıyla nereden Alabilirim?

  • Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Resmi Sayfasından;

https://www.tkgm.gov.tr/tr/icerik/tusaga-aktif-0

 

 

  • 444 46 77 (GNSS) nolu telefon numarasından,

 

  • TUSAGA-Aktif  FACEBOOK Resmi Sayfası’ndan bilgi alabilirsiniz.

 

UYARI

Yukarıda sayılan iletişim araçları dışında yapılan aramalardan sağlıklı sonuç alamayacağınızdan mümkün olduğu kadar size verilen sıraya göre yukarıdaki iletişim araçlarıyla bilgi alınız.

 

 

 

Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü

Vergi Dairesi  : Seğmenler Vergi Dairesi

Vergi No :  8230322936

 

 

18. Kurumunuzun vergi numarası nedir?

Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü

Vergi Dairesi  : Seğmenler Vergi Dairesi

Vergi No :  8230322936

 

 

19. Data hattımı değiştirmek istiyorum ne yapmam gerekiyor?

 

UYARI

Sistemde kayıtlı olan data hattınızın eski olması işlem yapmanıza engel bir durum değildir. Önemli olan o data hattının hangi kullanıcı adına denk geldiğinin bilinmesidir. Sistemdeki data hattınızı değiştirmeden de yeni bir data hattı sim kartını G.N.S.S. cihazına takıp kullanabilirsiniz.

 

Yazılımın yapısı gereği internet üzerinde görünen data hattınız değiştirilememektedir.  İşlem yaparken internette görünen eski data hattına göre sipariş verip GNSS cihazınızda yeni hattınızı kullanacaksınız. Yeni hattı cihazınıza takıp kullanmanızda herhangi bir sorun yoktur. Yeni hattınızın APN tüneline dahil olmasını istiyorsanız sadece bunu istediğinize dair bize mesaj gönderiniz.

 

20. Sistemde kayıtlı bilgilerim değişti nasıl güncelleme yapabilirim?

Firma adınız, Sektörünüz ya da e posta adresiniz değiştirilecek ise;

Sistemdeki değişikliğin ne olacağını belirten bir e postayı; Kullanıcı adınız, kayıtlı e posta adresiniz ve kurum adınızı yazarak ve değişikliği gösteren resmi evrakı ekleyerek  tusagaaktif.bilgi@gmail.com adresine gönderiniz. Değişiklik sonrası size e posta ile bilgi verilecektir.

Yukarıda sayılan bilgiler dışında bir bilgi değiştirilecekse;

TUSAGA-Aktif Sistemi İnternet Sayfasına e posta adresiniz ve şifrenizle girdiğinizde sol üst menüde bulunan “Profilimi Değiştir” kısmına tıklayıp gelen ekradan “Güncelle” linkini tıklayarak tüm bilgilerinizi değiştirebilirsiniz. Size daha sağlıklı hizmet verebilmemiz için sistemi sürekli güncel tutmanız önerilmektedir. Güncelleme sonrası tusagaaktif.bilgi@gmail.com adresine güncelleme yaptığınıza dair bilgi veriniz.

 

21. TUSAGA-Aktif Sistemi ile ilgili tarafıma SMS ulaşmıyor sebebi nedir?

 

UYARI

Firmanızda bulunan personelin de SMS sisteminden faydalanmasını istiyorsanız tusagaaktif.bilgi@gmail.com adresine sms talebinizi içeren firma adı, kişi ad soyadı ve telefon numarasını içeren talebinizi iletiniz. Talep edeceğiniz kayıtlar 5 ve üzeri ise Excel tablosu oluşturarak gönderiniz.

 

İnternet sitemizdeki bilgileriniz güncel olmadığından sms alamamaktasınız. SMS Servisinden yararlanmak ve size daha çabuk ulaşabilmemiz için İnternet sitesinden kendi kullanıcı adınız ve şifrenizle sisteme girip sol menüden "Profilimi Değiştir" 'i tıklayarak gelen ekranda sağ kenardaki "Güncelle" seçeneğiyle açtığınız bilgileriniz ekranından gerekli kısımları doğru şekilde güncelleyiniz.

 

22. 30 Saniye RİNEX verisi almak için ne yapmam gerekiyor?

TUSAGA-Aktif giriş sayfasında (http://tusaga-aktif.tkgm.gov.tr/Login.aspx) ve kendinize ait TUSAGA-Aktif Sayfanızda bulunan “30 Sn. RINEX Web Sunucusu” bağlantısına tıklayarak ücretsiz olarak verileri temin edebilirsiniz. Bunun için ekrana gelen giriş sayfasına sistemde kayıtlı olan e posta adresinizi şifre kısmına da ilk kullanıcınıza ait 5 haneli şifreyi girmeniz gereklidir.

 

Örnek ;

E posta : abcharita@harita.com

Şifre :    5E7a43

 

— Teknik Sorular –

 

 

1. TUTGA Noktaları Kullanılarak Statik Hesap Nasıl Yapılır?

TUTGA Noktaları ve varsa onaylı C1 derece Yer Kontrol Noktaları ölçü epoğuna ötelenir. Dayanak noktaları ölçü epoğu koordinatları değişmez alınarak dayalı dengeleme yapılır ve tüm noktaların ölçü epoğu koordinatları elde edilir. TUTGA Noktalarına bağlı olarak yapılacak enterpolasyon hesabı ile geri hız hesabı yapılarak tüm noktaların referans epoğu koordinatları hesaplanır. C3 derece Yer Kontrol Noktalarının referans epoğu koordinatları; TUTGA, C1 ve C2 derece Yer Kontrol Noktalarının referans epoğu koordinatları değişmez alınarak hesaplanır. C3 derece Yer Kontrol Noktalarının hızları TUTGA Noktalarına bağlı olarak enterpolasyon hesabı ile belirlenir. Poligon noktalarının referans epok koordinatları TUTGA, C1, C2 ve C3 derece Yer Kontrol Noktalarının referans koordinatları değişmez alınarak hesaplanır.

2. TUSAGA-Aktif İstasyonları Kullanılarak Statik Hesap Nasıl Yapılır?

Hesapta kullanılacak TUSAGA-Aktif Sabit İstasyonlarına ait RINEX datalar temin edilir. Hesap gününe ait hassas efemeris bilgileri; IGS, SOPAC vb. web sitelerinden indirilir. TUSAGA-Aktif Sabit İstasyonlarına ait referans epoğu koordinatları değişmez alınarak, yeni üretilen Yer Kontrol Noktalarının referans epoğu koordinatları bulunur. TUTGA Noktalarının güncel hız değerleri yardımıyla enterpolasyon hesabı yapılarak, yeni üretilen Yer Kontrol Noktalarının hız vektörleri hesaplanır.

 

3. TUSAGA-Aktif Sistemi İle Ortometrik Yükseklik Elde Edilebilir mi?

TUSAGA-Aktif Sistemi kullanılarak elde edilen yükseklik ortometrik yükseklik değil elipsoit yüksekliğidir. Elipsoit yükseklik ile ortometrik yüksekliği arasındaki değer (N) Jeoit Ondülasyonudur. Dolayısı ile Elipsoit yüksekliğinden Ortometrik yüksekliğe geçiş yapabilmek için bu N değerinin belirlenmesi gerekmektedir. BÖHHBÜY de belirtildiği üzere Lokal Jeoit oluşturulması veya TGxx yüzeyinin iyileştirilmesi yöntemlerinden biri ile N değerleri belirlenebilmektedir.

 

4.  APN Tüneli Nedir?

Cep telefonu, dizüstü bilgisayarı ya da özel bir terminalden (TUSAGA-Aktif) bilgiye ve uygulamalara, güvenli ve ucuz erişim sağlayan özel bir iletişim tünelidir. Bu sayede kullanıcılar (TUSAGA-Aktif Kullanıcıları) düzeltme verilerini kesintisiz ve gecikmesiz olarak gerçek zamanda alabileceklerdir.

 

5. APN Tüneline Üye Olmak İçin Ne Yapmalıyım?

TUSAGA-Aktif Abonelik Başvuru Formunda belirtilen Data Hattı numarası TURKCELL GSM Operatörüne ait ise “tusagatkgm” APN Tüneline otomatik olarak dahil olursunuz.

 

6. TURKCELL Dışında, Diğer GSM Operatörlerinden APN Tüneline Üye Olabilir miyim?

TURKCELL GSM Operatörü TUSAGA-Aktif Sisteminden veri alış verişini sağlamak amacıyla “tusagatkgm” APN hizmetini sunduğundan, sadece bu operatöre bağlı kullanıcılar APN hizmetinden faydalanabileceklerdir.

 

7. TURKCELL Harici Diğer GSM Operatörleri APN Tüneline Üye Olamayacağı İçin, RTK Düzeltme Verilerini Alamayacak mıdır?

Turkcell harici GSM operatörü kullanmak veya APN Tüneline dahil olmamak TUSAGA-Aktif Sisteminden RTK düzeltme verilerini alamamak anlamına gelmez. APN Tüneline üye değilseniz, TUSAGA-Aktif Sisteminden RTK düzeltmelerinin kesintiye uğraması ve gecikmesi durumları yaşayabileceğinizi bilmeniz gerekmektedir.

 

8. TUSAGA-Aktif Sisteminde Kullanacağım Data Hattının Turkcell GSM Operatörü Olması Gerekmekte midir?

TUSAGA-Aktif sistemi RTK düzeltme verilerini alabilmek için internet erişimi açık herhangi bir GSM operatörüne ait Data SIM Kartta sahip olmak yeterlidir.

 

9. Arazide TUSAGA-Aktif Sistemine Bağlanamıyorum Bu Durumda Ne Yapabilirim?

  • TUSAGA-Aktif kullanım süreniz bitmiş olabilir kontrol edebilirsiniz. TUSAGA-Aktif İnternet sayfasından Abonelik İşlemlerine, e-posta ve belirlenen şifre ile giriş yapıp ana ekrandaki geçmiş siparişlerden istenen işlemin sağ altında bulunan “Sipariş Detayı” kısmına tıklayarak buradan sürenizin devam edip etmediğini kontrol edebilirsiniz.
  • TUSAGA-Aktif sürenizin devam ettiğine kanaat getirdiyseniz, GNSS aletinizi açtığınızda uydularla iletişime geçtiğinden emin olmalısınız.
  • GNSS aletinizin uydu iletişiminde bir sorun yoksa, GNSS aletinizde veri iletişimi sağlamak için kullandığınız GSM data hattınız aktif durumda olup olmadığına kanaat getirin.
  • GSM data hattınız aktif durumda olduğuna kanaat getirdiyseniz, ölçüm yapacağınız yerde GSM data hattınızda internet bağlantı sorunu olup olmadığını kontrol edin.
  • GSM data hattınızda internet bağlantı sorunu yoksa, GSM data hattınızın GNSS aleti kontrol ünitesindeki ayarlarında bir eksiklik olabilir, Örneğin; Bağlantı numarasının doğru olduğundan emin olun, GSM data hattınızın pin kod’unun olmadığından emin olun, Data hattınız 3G ise APN yerine “mgb”, 2G ise APN yerine “internet” veya tarafımızdan APN tüneline dahil edilmişseniz “tusagatkgm” yazılı olduğundan emin olun.
  • Bunlara rağmen hala sorun yaşıyorsanız, GNSS aletinizdeki TUSAGA-Aktif ayarlarınızı kontrol edebilirsiniz. GNSS aletinizin güncellemelerini kontrol edebilirsiniz. TUSAGA-Aktif ayarlarınız ve güncellemeleri için GNSS alet firmanızdan destek alabilirsiniz.
  • TUSAGA-Aktif Sistemi ile ilgili teknik konularda yaşayacağınız her türlü sorun için bize 444 4677(GNSS) çağrı merkezimizden 2’yi tuşlayarak ulaşabilirsiniz.

 

10.  Arazide Ölçüm Anında FİX Olamama Durumunda Ne Yapabilirim?

  • Alıcınızda “tusagatkgm” APN ayarlarını eksiksiz olarak yaptığınızdan emin olunuz.
  • Geçerli Mount Point’i (VRSCMRP, VRSRTCM31, RTCM3NET, SAPOS vb.) değiştiriniz.
  • GSM Şebekesi durumunu kontrol ediniz.
  • Port Ayarlarınızı Kontrol ediniz.

 

11.  TUSAGA-Aktif Sistemine bağlı anlık RTK yaparken sık sık  FLOAT’ a düşüyorum ve GNSS aleti FIX olmakta zorlanıyor. Bu durumda TUSAGA-Aktif Sisteminden daha iyi düzeltme verisi alabilmek için ne yapabilirim?   

 GNSS aletinizde ayarlar kısmından Geçerli Mount Point’i değiştirebilirsiniz. Kullanıcıya gönderilen NTRIP ayarlarından düzeltme verileri  RTCM 2.1(SAPOS), RTCM 3.0, RTCM 3.1, CMR, CMR+  gibi formatlarda gönderilmektedir. Kullanıcı iletişimin kesilmesi halinde bu formatlar arasında geçişi ALICININ KONTROL ÜNİTESİ nden ayarlayabilir. Örneğin RTCM  3.0 veya RTCM 3.1 ile düzeltme alırken herhangi bir kesiklik oluşursa, CMR veya CMR+ a geçebilir. Veya bu formatlardan herhangi birinden düzeltme alırken yine RTCM 2.1’ e geçebilir.

Ayrıca GNSS Alıcısının KONTROL ÜNİTESİ nde alım ve/veya aplikasyon için yatay ve düşey kriterler vardır. Örneğin yatayda 0.010 metre (1 cm.), düşeyde 0.030 metre (3 cm.) gibi. Gerektiğinde bu limitleri yaptığınız işin hassasiyetini geçmemek üzere artırabilirsiniz. Örneğin yatayda 0.030 metre (3 cm.), düşeyde 0.050 metre (5 cm.) gibi. Ancak bazı GNSS Alıcılarının KONTROL ÜNİTELERİN de bu şekilde bir kriter olmayıp % 99 veya % 95 gibi değerler olabilir. Örneğin bu değer % 99 gözüküyor ise    % 95’ e düşürülmelidir.

 

12. TUSAGA-Aktif İstasyonlarından Uzaklaştığımda Bağlantım Neden Kopuyor?

Ülkemiz sınır şehirlerinde, TUSAGA-Aktif sistemine bağlı yapılan ölçümlerde, istasyonlardan uzaklaşıldığı için hassasiyet düşebilmektedir. Bu sorunun giderilmesi için ileriye yönelik istasyon sıklaştırmaları planlanmaktadır.

 

13. TUSAGA-Aktif Sistemi İle Aynı Noktaya Farklı Zamanlarda Yaptığım Ölçülerde Bazen Fark Çıkabiliyor. Neden?

TUSAGA-Aktif sistemi ile aynı nokta için farklı zamanlarda yapılan ölçümlerde bulunan koordinat değerlerinin hata sınırından fazla olması durumu; kullanıcıya en yakın istasyonların birinin anlık iletişim kopukluğundan kaynaklanabilir. Bu durum 2010-11 sayılı genelgenin madde 13 ve madde 81 deki esaslarına göre değerlendirilir.

 

14. TUSAGA-Aktif Sistemi Hangi Epokta Yayın Yapıyor Ve Epok Kaydırma Nasıl Yapılır?

Ülkemizde günümüze kadar 1998.00, 2000.45 ve 2005.00 referans epoklarında haritalar üretilmiştir. TUSAGA-Aktif sistemi ITRF96 datumu 2005.00 referans epoğuna bağlı olarak RTK düzeltme değerleri yayınladığından; 2005.00 referans epoğunda üretilen haritalara ilişkin değerler hiçbir epok öteleme hesabı yapmadan direk olarak kullanılır.

 1998.00 ve 2000.45 referans epoklarında üretilen haritalara ilişkin değerler, 2005.00 referans epoğuna ötelenerek kullanılır. Öteleme hesabı aşağıdaki gibi yapılır.

                        X(2005)=X(1998)+7*Vx    ;    X(2005)=X(2000.45)+4.55*Vx

aynı hesaplamalar Y ve Z koordinatlar içinde yapılır.  

 

 15.  ED50 Datumunda Üretilmiş Olan Koordinat Değerlerini TUSAGA-Aktif Sistemi İle Kullanılabilir mi?

Günümüze kadar ED50 datumunda üretilmiş olan haritalardaki değerlerin TUSAGA-Aktif sistemi ile kullanılabilmesi için ED50-ITRF96 datumları arasında dönüşüm parametresinin belirlenmesi gerekmektedir. Dönüşüm  parametresinin sadece matematiksel bir öteleme olduğu ve veri kalitesinin dönüşüm parametresi kalitesinden çok dönüşüme giren verinin kalitesine bağlı olduğu unutulmamalıdır. Dolayısıyla ED50 datumunda üretilmiş olan haritalardaki değerlerin dönüşüm parametresi kullanılarak TUSAGA-Aktif sisteminden faydalanılması için, en önemli şart pafta zemin uyuşumunun tam olması ve orijinal verinin kaliteli olması gerekmektedir.